Apie mus
Tėvams, vaikams, mokytojams…
Naujas – progimnazijos! – statusas, naujos – pačios erdviausios Kaune – mokyklos patalpos, 25-osios Suzuki metodo Lietuvoje metinės. Žmonės, kurie buvo kartu visą ketvirtį amžiaus, žino šios džiaugsmingos naujos pradžios kainą.
Pastaraisiais metais prisijungusios šeimos džiaugiasi: užtikrintas ugdymo tęstinumas, išskirtinės sąlygos mokymuisi, popamokinei veiklai ir kūrybai, draugiški bei visada pasiryžę bendrauti mokytojai, aiškūs vertybiniai prioritetai, tokie svarbūs vaiko ir paauglio mąstymo ir emocijų formavimuisi.
Kiekviename vaike slypi talentas, taip pat jis slypi ir suaugusiame žmoguje. Tai – pagrindinė Suzuki mokyklos vertybė. Kiekvienas vaikas gali, kiekvienas tėvas gali, o mokytojai rodo pavyzdį, kaip galėti kasdien, nepavargstant ir nesustojant.
Neįmanoma į kelias eilutes sutalpinti viso Suzuki progimnazijos Kaune genealoginio medžio! Jis turi gilias šaknis, nusidriekusias toli nuo Lietuvos, tvirtą vertybinį kamieną, stiprias ugdymo šakas ir mus – lapus, įkvepiančius vis kintantį švietimo tendencijų, pokyčių, reformų dvideginį, bet iš jų generuojančius deguonį – laimingų, kultūringų, kūrybingų vaikų kartą. „Talentas nėra įgimtas, jį reikia sukurti” (dr.Š.Suzuki).
Sėkmės mums prasmingame darbe su kasdien augančiais vaikais!
Kauno Suzukio progimnazijos direktorė,
Soc.m.dr. Dėja Aukštkalnytė
Suzuki metodas Lietuvoje
Metodo, vadinamo Suzuki arba “Motinos kalbos” metodu, autorius – japonų ugdymo filosofas, smuikininkas, dr.Šiniči Suzuki (1898 – 1998), savo darbuose nagrinėjęs žmogaus talento prigimtį.
Praktiškai metodas pradėtas taikyti antroje XX a. pusėje, iš Japonijos paplito JAV, Australijoje, Vakarų Europoje. Suzuki metodu Lietuvoje dirbama nuo 1996 m., kai Kaune buvo įkurtos pirmosios ankstyvojo ugdymo grupės 1-2 metukų vaikams, nuo 2002 m. buvo įkurtos pirmosios ir priešmokyklinės klasės, nuo 2008 m. veikia pradinė mokykla, dirbanti pagal Suzuki metodiką. Lietuvos mokytojai dar 1998 m. susibūrė į Lietuvos Suzuki asociaciją (LSA), kuri yra Europos Suzuki asociacijos (ESA) narė.
Mokytojai, dirbantys Suzuki metodu, yra kuruojami ESA ekspertų ir, šalia savo šalyje privalomos dalykinės kompetencijos, turi giliai išmanyti ugdymo filosofijos pagrindus, išlaikyti kvalifikacinius egzaminus, tobulintis kursuose ir mokytis visą gyvenimą.